Innloggingshjelp
Bruk innholdsfortegnelsen til høyre for å bla i spørsmålene knyttet til innlogging.
Innloggingshjelp
Får du feil brukernavn / passord selv om du mener det er riktig?
Sjekk om du er på riktig lenke: v3.olkweb.no/[kontornavn]
Du kan også benytte nedfallsmenyen til å søke opp ditt kontor med fullt navn
Er du usikker på kontor ta kontakt med din opplæringskonsulent eller faglig leder
Sjekk om du bruker riktig brukernavn. Brukernavnet ditt er e-postadressen.
Bruk "Glemt passord" funksjon. Denne vil gi beskjed om brukernavnet ikke finnes
Velg glemt passord
Få tilsendt ny passord-aktivering på e-post
Du mottar en aktiveringsmail, klikk på lenken for å skrive inn nytt passord
Få tilsendt kode på SMS
Du mottar en kode på SMS som du skriver inn på logg inn-bildet
Skriv inn nytt passord
Dersom du fortsatt ikke finner ut av brukernavn, kontakt ditt opplæringskontor for å få hjelp til dette. Dette gjelder både lærlinger og faglige ledere/instruktører.
Jeg får ikke logget inn på appen
Mobillappen er kun for lærlinger og finnes her:
Android-versjon finner du her.
Dersom du ikke får logget inn på appen kan det være flere årsaker. Se gjerne på feilmeldingen som dukker opp ved pålogging.
Det kan være:
Du prøver logge på feil kontor
Du har feil brukernavn eller passord - vær obs på at det ikke har lurt seg inn ekstrategn
Brukernavnet ditt er ikke en e-postadresse
Din bruker er låst
Du har ikke lærlingrolle i OLKWEB
Sjekk brukernavn og passord opp mot OLKWEB på nettbrett eller PC, og hvis du har de samme utfordringene kontakt ditt opplæringskontor - og informer om feilmeldingen du får.
Jeg vil logge inn som bedriften
Du får ikke logget inn som bedriften fordi bedriften i seg selv ikke har en bruker. Du kan logge inn som ansatte i bedriften, eller som konsulent. Det er kun konsulenter som kan administrere bedriften.
Jeg logger inn, men ser ingen av mine lærlinger?
Dersom du logger inn, men ikke ser noen av dine lærlinger er det fordi opplæringskontoret ikke har satt på en relasjon mellom dere. Da må du kontakte opplæringskontoret, og be dem sette på relasjonen. Vi i Innit har dessverre ikke mulighet til å gjøre dette.
Last updated