Velkomstmeldinger i OLKWEB
En gjennomgang på hvordan man kan lage egne velkomstmeldinger som blir sendt ut til brukerne ved oppretting.
Last updated
En gjennomgang på hvordan man kan lage egne velkomstmeldinger som blir sendt ut til brukerne ved oppretting.
Last updated
Ved oppretting av alle brukere i OLKWEB har man en avhukingsboks for å sende ut velkomstmelding på e-post til vedkommende som opprettes. Disse velkomstmeldingene inneholder en standardtekst med informasjon om hvordan de skal logge på i OLKWEB.
Med OLKWEB 3.18 kom oppdateringen slik at hvert opplæringskontor nå kan lage egen tekst i velkomstmeldingen. Noe er standarisert, slik som hvilken informasjon som er registrert om vedkommende, brukernavn og passord - samt hvor de kan logge inn.
For å endre innholdet i velkomstmeldingene går man til "Innstillinger for OLKWEB" som finnes i administratormenyen under navnet oppe til høyre i OLKWEB. Obs. Dette er den generelle meldingen som sendes ut på vegne av opplæringskontoret, den er ikke fra "deg", så bruk generell informasjon.
Første punktet i innstillingene er "Velkomstmeldinger", klikk på knappen som sier "Gå til velkomstmeldinger".
Her får man over oversikt over hvordan meldingene ser ut, og det er delt opp i 3 forskjellige meldinger, en for hver av brukerrollene; lærling, ansatt og konsulent.
Man kan endre tittel, innhold og bunntekst i meldingen. Det gjøres enkelt ved å klikke på knappen til høyre for det feltet man ønsker endre. Klikker man på "Tittel" får man opp en boks for å endre innholdet i tittelen. Skriv det som er ønskelig, og lagre.
Det samme gjelder innhold og bunntekst.
Når ønsket tekst er lagt inn i boksene vil man få en visning av dette i grensesnittet. Dette er da meldingene som blir sendt ut ved oppretting av nye brukere, eller ved utsending av velkomstmelding på et senere tidspunkt.